Forbedrer løse problemer processen?

Er du løse problemerne eller forbedre processen?

Med andre ord, hvis du finder et problem i en proces og gennemføre forandringer for at ordne det, så du forbedre processen? Nå, måske… Sure, løse problemer kan være en vigtig ting at gøre, men det er ikke det samme som en forbedring af processen. Hvorfor er det så?

Løsning af problemer

Løsning af problemer er mere om løsning af lokale problemer og undlader at tage hensyn til interaktionerne med andre processer eller systemet som helhed. Resultatet, fastsættelse af et problem kan ikke producere den ønskede resultat, og hvad værre er, løsningen kan oprette et helt nyt sæt af problemer. Det er rigtigt, hvis du ikke har overvejet effekten på andre processer i hele systemet af processer, så du kan gøre situationen værre. Det er ligesom kører rundt i din bil uden et kort og et sted du aldrig har været på udkig. Det tager meget længere tid og du kan ende i steder, du ikke ønsker at være på.

Procesforbedring

Procesforbedring er om løsning af globale spørgsmål eller udfald for hele systemet af processer. Det handler om at fokusere på kundernes resultater. For at forbedre processer, bruger du en kort, et kort over processen med et billede af processen interaktioner, resultater og aktiviteter, der indgår. Processen kort hjælper dig med at fokusere på hvad der er vigtigt og hvad der ikke. Ideen er at analysere virkningen af de ændringer, du foretager på de globale resultater og mindre på den lokale problem.

Procesforbedring handler om prioritering af problemer og fastsættelse kun dem, der forbedrer globale resultater. Det handler ikke om fastsættelse af ethvert problem, der opstår. Faktisk kan du blive bedre stillet overlade nogle problemer, som problemer, fordi der er mere vigtige anvendelser af din tid.

Endnu, viser menneskelige natur at være hvad det er, at folk bruger 80% af deres tid på at løse problemer og kun 20% på at forbedre processen. Det er gamle Pareto-princippet (80/20 reglen) igen. Løsning af problemer giver en følelse af realisering, øjeblikkelig tilfredsstillelse og belønning. De fleste kompensationssystemer er baseret på problemer løst i stedet for resultater opnås.

For eksempel, udgifter i en virksomhed betragtes som et lokalt problem. Som en leder, hvis du reducere dine udgifter, spare penge, og styre dit budget, så de fleste ledere vil blive belønnet for sådanne gode adfærd uanset indtægt eller profit virkningen af din handling. Efter alle, sådanne resultater er ‘uden for din kontrol’, fik det at være et salg eller markedsføring problem, hvis indtægt er påvirket.

Procesforbedring af Design

Procesforbedring er et resultat af ændringer af et procesdesign. Veldesignet processer producerer resultater, der er forventet, effektive, og holde gæsterne glade. Til sammenligning, fokuserer løse problemer ikke på design på alle. I stedet fokuseres der på lappe den nuværende design, omarbejde uventede resultater, eller hurtige løsninger til kunden ulykkelighed. Og det ender aldrig. Du vil konstant lappe en dårlig design indtil designet er ændret.

Procesforbedring gennem forebyggelse

Årsagen er, hvad vi søger for at ændre en dårlig design. Løsning af problemer er en reaktiv tilgang søger at forstå og løse den uønskede hændelse. Stykke tid, er procesforbedring en proaktiv tilgang søger at forstå årsag og stoppe gentagelse af en uønsket hændelse. Den eneste måde at stoppe en gentagelse er at ændre selve formgivningen.

Mange virksomheder løse problemer, der opstår i reaktion på operationelle arrangementer, management retninger, stramme tidsfrister eller klager. I disse situationer, fastsættelse af problemet er alt der betyder noget. Der er ingen tid at få på roden af problemet og forhindre det gentager.

Procesforbedringer gennem forenkling

Procesforbedring handler om processen forenkling. At reducere fejl og afvigelse eller faldende cyklustider og fremskynde en proces indebærer at fjerne unødvendige aktiviteter, forsinkelser eller konstruktionsfejl. På den anden side, tilføjer løse problemer normalt trin. Hvis du føler at du skal tilføje en inspektion trin eller flere sign-off danner derefter du løser problemet. Problemer skal ikke forekomme. Tænker, at de gør er en problemløsning mentalitet. Procesforbedring handler om forebyggelse og forhindring.

Procesforbedring producerer langsigtede resultater

Procesforbedring er om at identificere ændringer værdig investering at gennemføre permanent. Derimod resulterer problemløsning i kortsigtede løsninger på grund af dens snævre fokus på lokale problemer og dens “lave sig” i stedet for at “forhindre det” tilgang. Selv da tilføje de talrige rettelser bare ikke til betydelige gevinster. De er intet mere end isolerede løsninger med lidt forbindelse til organisationens mål. Problemløsning bliver en afledningsmanøvre, forhindrer en organisation fra indvirkning fuld ændringer. For problemløsning til at arbejde, skal det være en del af procesforbedring.

Process forbedring eller problemløsning?

Alle starter ved at løse problemer. Men for en varig ændring, der påvirker bundlinjen skal du en systematisk tilgang med fokus på de rigtige resultater.

Trin involveret i procesforbedring:

Forstå det store billede. Før du foretager ændringer til en proces, du har brug at forstå hele processen fra start til slut.

Identificere den kritiske vej. Undersøge de vigtigste aktiviteter mellem processens start- og slutpunkter for svagheder og potentielle problemer.

Prioritere spørgsmål, der påvirker resultaterne. Svagheder efter deres virkning på resultaterne.

Kommunikere ændringen. Indsamle og analysere data for at kommunikere ændringen.

Træffe foranstaltninger. Forebygge problemer og styrke svagheder.

Lære mere om processen design, implementering og løbende forbedring med en sådan oprette Well-Defined processer klasse kommer op April 5-6 i St. Louis, MO.

www.bizmanualz.com


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *