Fire medarbejder adfærd, der kan dræbe din virksomhed

Jeg fandt det vigtigt at præcisere for medarbejdere hvad “deal-breaker” opførsel var på mit firma. Disse er de ting jeg insisterede ikke ville blive tolereret, og vil føre til øjeblikkelig eller ultimate opsigelse, afhængigt af arten af overtrædelse af disse hårde og hurtige regler. Her er de adfærd, jeg ikke ville acceptere:
1. gossip. Rygter kan være utroligt forstyrrende for en virksomhed. Manglende information kan få rygterne begyndte, og frank forklaringer kan normalt stoppe dem. Dog trives nogle medarbejdere på beundring af andre, når de synes at være “i know.” Definere sladder så klart som du kan og fortælle medarbejderne, hvad du forventer dem til at gøre, når de hører den. Først og fremmest, at du ikke gentage det. Langs de samme linjer af sladder, minde medarbejdere, at alle e-mails sendes eller modtages på virksomhedens computere anses for firmaet og ikke privat korrespondance.
2. vold eller truende eller krænkende adfærd. Opsigelse skal være umiddelbar for enhver medarbejder, der engagerer sig i enhver form for voldelige eller misbrugende adfærd. Vold på arbejdspladsen omfatter truet eller faktiske misbrug og kan være verbal eller fysisk. Disse adfærdsmønstre kun eskalere med tid og er aldrig undskyldelig. Alle medarbejdere involveret i vold på arbejdspladsen straks bør forlade arbejdspladsen og placeres på en betalt orlov for et par dage, mens du undersøge situationen og rådføre sig med din advokat. Må ikke antage dette ikke kunne ske i virksomheden – det anslås af Occupational Safety and Health Administration (OSHA) at to millioner amerikanere er ofre for vold på arbejdspladsen hvert år.
3. uærlighed og tyveri. Sigt tyveri kan omfatte tyveri af tid, kontorartikler og brug af kontorudstyr til personlige projekter. Sætte standarder for hvad er acceptabel brug af firmaets aktiver. Sikkerhedseksperter siger, så mange som 30 procent af arbejdstagere stjæle, resulterer i et anslået tab på 50 milliarder dollars om året fra amerikanske virksomheder og bidrager til så mange som en tredjedel af business konkurser.
Som for uærlighed har jeg en nul-tolerance strategi. Jeg afviste medlemmer af min regnskabspersonale for hvad der kan synes at være smålige grunde: en til at bruge $5 for småpenge som personlige frokost penge, en anden for at fortælle mig han var hjemme syg når han var ude af staten på en lang weekend ferie. Hvis centrale medarbejdere ikke er ærlig med dig om små ting, hvordan kan du være sikker på, de vil fortælle sandheden, “når det tæller?”
4. stofmisbrug. Stofmisbrug er mere udbredt end de fleste arbejdsgivere ved. De amerikanske Department of Health and Human Services anslår, at fra 6% til 11% af de voksne er stofmisbrugere. Stof misbrug omkostninger U.S. arbejdsgivere en anslået 100 milliarder dollars om året. Ringe til din advokat til at foretage visse du følge amerikanere med handicap Act (ADA) krav. Ulovlige stoffer er dyre og har ført økonomisk desperate ansatte til at begå svig. De har også været impliceret i voldelig adfærd på arbejdspladsen.
Forpligte sig til at fastsætte standarder på din arbejdsplads, og du vil finde en roligere atmosfære, mindre omsætning og mere opmærksom på produktivitet, vækst og lønsomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *